Forum www.motosportforum.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Wartburg

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.motosportforum.fora.pl Strona Główna -> Samochody zabytkowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pequ
Admin
Admin



Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 21:05, 26 Kwi 2008    Temat postu: Wartburg

Wartburg - nazwa samochodów produkowanych przez fabrykę VEB Automobilwerk Eisenach w dawnym NRD (Niemieckiej Republice Demokratycznej).

Po II wojnie światowej, w wyniku podziału Niemiec, koncern BMW utracił swoją główną wytwórnię samochodów w Eisenach (miejsce urodzin Bacha) - znalazła się ona na terenie wschodnich landów. "Nowi właściciele" początkowo kontynuowali produkcję przedwojennych aut BMW pod marką EMW (potem IFA).
W 1988 r. przy współpracy z Volkswagenem zaprezentowano w końcu model 1.3 - ostatnie wcielenie "353". Auto posiadało całkowicie nowy silnik VW, od którego pojemności wzięto niezbyt wyszukaną nazwę, nową 4-biegową skrzynię biegów własnej konstrukcji (stworzono ją z zakładach produkujących Trabanta - w Zwickau) oraz wiele zmienionych elementów nadwozia: zderzaki z tworzywa (przedni pełnowymiarowy), nowe tylne i przednie lampy - płynnie wraz z kierunkowskazami wkomponowane w karoserię. Poprawiono również wyposażenie wnętrza, w ostatniej serii z 1991 roku montując fotele kubełkowe pochodzące z Opla oraz welurową tapicerkę. Wersja dla Volkspolizei podobno miały skrzynie 5-biegowe, ale o tym tylko wszyscy słyszeli, a nikt nie widział, więc nie należy tego traktować całkiem serio.

To wszystko, łącznie z najważniejszą nowością - silnikiem - nie pomogła w uratowaniu sprzedaży. Ostatnią deską ratunku było zamówienie z Grecji, ale żaden bank nie chciał skredytować podupadającej fabryki i nic z tego nie wyszło - a być może pozwoliłoby to na wprowadzenie do produkcji nowych modeli (których projekty zalegały od dawna w biurze konstrukcyjnym) i być może do dziś mozna by było kupić nowego Wartbuga - ale to wszystko tylko gdybanie. Przypieczętowaniem końca historii Wartburga były zmiany polityczne w Europie Środkowej, w tym upadek Muru Berlińskiego i napływ na tereny NRD tanich, używanych aut z zachodu. Ostatni Wartburg zjechał z taśmy produkcyjnej 10 kwietnia 1991 roku. Obecnie fabryka w Eisenach należy do koncernu General Motors i produkuje się w niej różne modele Opla.

Podstawowe dane techniczne modelu 1.3 sedan: Pojemność skokowa: 1272 ccm; Moc: 58KM; V max: 148 km/h; Od 0 do 100 km/h: 17,5 s; Śr.spalanie 90km/h 7,4 Długość/szerokość/wysokość: 421,6/164/149,5 cm
źródło: wikipedia.pl


Co sądzicie o poczciwym, powolnym (choć nie zawsze) Wartburgu ?? Hyhy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.motosportforum.fora.pl Strona Główna -> Samochody zabytkowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin