Forum www.motosportforum.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

VW Garbus

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.motosportforum.fora.pl Strona Główna -> Samochody zabytkowe
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pequ
Admin
Admin



Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 18:22, 18 Kwi 2008    Temat postu: VW Garbus

"Garbus" należy do najbardziej znanych samochodów świata. Historię tego modelu zapoczątkowało memorandum jakie jego konstruktor Ferdynand Porsche złożył 17 stycznia 1934 roku, rządowi A.Hitlera, z którym wcześniej uzgodnił ogólne techniczne założenia projektu "niemieckiego samochodu ludowego". Miał to więc być: samochód mieszczący 4 dorosłe osoby i bagaż, cena poniżej 1000 ówczesnych marek niemieckich oraz spalanie do 8l/100km i silnik chłodzony powietrzem. Pierwszy jeżdżący prototyp "V1" powstał w 1935 roku i od tego właśnie czasu firma VW liczy istnienie "garbusa". Powstało 9 wersji nadwoziowych garbusa (w ramach projektów: "seria V3", "VW 30", "V 303"), oraz egzemplarze przedprodukcyjne do celów reklamy ("seria 38", "seria 39"), jaka miała miejsce przed II wojną światową na terenie Niemiec i np. Austrii. Nie licząc modeli wojskowych (Schwimmwagen typ 166, Kubelwagen typ 82, oraz wojskowych odmian VW '"garbusa" - typ 92, - typ 92 SS, typ 82E, typ 87) oficjalna produkcja "cywilnego" VW rozpoczęła się 11 lipca 1941 r i zakończyła 17 sierpnia 1944 r w liczbie 630 sztuk. Ostatecznie z taśm produkcyjnych w Niemczech, Brazylii i Meksyku zjechało 22 miliony sztuk tego samochodu (ostatni egzemplarz,który zjechał z taśmy montażowej był w kolorze niebieskim w wersji "baby", o numerze fabrycznym 21 529 464, który znajdzie się obecnie w zakładowym muzeum w Wolfsburgu w Niemczech). Na bazie VW Garbusa powstały również legendarne samochody takie jak Karmann Ghia czy VW Bus.

W konstrukcji "Garbusa" występuje wiele rozwiązań podobnych do konstrukcji Tatry T97, której autor - inżynier Hans Ledwinka wielokrotnie współpracował z Ferdinandem Porsche. Można spotkać się z informacjami, że po wojnie odbył się proces, który zakończył się wypłatą wielomilionowych odszkodowań na rzecz czechosłowackiego koncernu Tatra oraz że fakt ten jest powodem tak długiej produkcji jednego, prawie nie zmienianego modelu - firma zapłaciła pieniędzmi przeznaczonymi na wdrożenie prac rozwojowych Garbusa. Nie ma jednak żadnego potwierdzenia, że taki proces się kiedykolwiek odbył.
źródło: wikipedia.pl


Rzeczywiście jeden z najlepiej rozpoznawalnych samochodów na świecie. Co o nim sądzicie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pequ dnia Pią 18:25, 18 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł9315
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 13:35, 19 Kwi 2008    Temat postu:

Nigdy nie byłem wielbicielem garbusów
ale co do rozpoznawalności to nie ma chyba takiej osoby która by nie umiała powiedzieć co to za auto Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.motosportforum.fora.pl Strona Główna -> Samochody zabytkowe Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin