Forum www.motosportforum.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Muscle cars

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.motosportforum.fora.pl Strona Główna -> Ogólnie o motoryzacji ;)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pequ
Admin
Admin



Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 15:53, 10 Kwi 2008    Temat postu: Muscle cars

Muscle car jest samochodem o wyjątkowo wysokich osiągach. Termin ten odnosi się głównie do amerykańskich, australijskich bądź południowoafrykańskich modeli z silnikami o dużej pojemności produkowanymi pomiędzy 1964 a 1973 dla samochodów amerykańskich i 1968 a 1976 dla samochodów australijskich.
W większości przypadków zwrot „muscle car” odnosi się do pojazdów średnich rozmiarów z tylnym napędem, dużym silnikiem (przeważnie, aczkolwiek nie zawsze V i specjalnym przygotowaniu w celu uzyskania maksymalnych osiągów. Traktuje się je jako osobną kategorię samochodów sportowych, odróżniającą się od małych i szybkich pojazdów przeznaczonych do ulicznych bądź torowych wyścigów. Pełnowymiarowe samochody o dużych osiągach są zazwyczaj wyłączane z tej kategorii jako że wywodzą się od zwartych sportowych coupe zapoczątkowanych przez Forda Mustanga. Innym czynnikiem definiującym klasycznego muscle car’a jest wiek i kraj pochodzenia. Klasyczny muscle car jest zazwyczaj, ale nie zawsze wyprodukowany w Australii bądź Stanach zjednoczonych pomiędzy 1964 a 1975.

Alternatywnym wyznacznikiem jest wskaźnik mocy do masy. Przykladowo muscle car jest samochodem, którego wskaźnik mocy do masy wynosi mniej niż 5,44 kg na jeden koń mechaniczny. Tego typu definicje są jednak bardzo nieprecyzyjne.

Skupianie się na osiągach pomiędzy głównymi amerykańskimi producentami samochodów po 2 wojnie światowej zostało na nowo zapalone przez serię samochodów Chrysler 300 w 1955. Mogą być one potraktowane jako potomkowie muscle cara, pomimo bycia bardziej luksusowymi, drogimi, ekskluzywnymi i większymi. Inni wytwórcy wkrótce zaoferowali wyższe osiągi w swoich modelach o standardowych rozmiarach.

Pomysł zamontowania silników o dużej mocy w powojennych samochodach średnich rozmiarów został zapoczątkowany w 1957 w samochodzie The American Motors (AMC). Rebel AMC zaprezentowało nowy silnik V8 o pojemności 327 cali sześciennych i mocy 255 koni mechanicznych z czterogadzielowym gaźnikiem (wtrysk paliwa był opcją) robiąc tym samym pierwszy amerykański, fabryczny hot rod z nadwoziem typu sedan. Rambler Rebel dostępny był z manualną bądź automatyczną skrzynię biegów i podwójnym systemem wydechowym. Reklamowano go jako najszybszy (od 0 do 96,6 km/h) czterodrzwiowy samochód w Stanach Zjednoczonych przejeżdżający dystans równy jednej czwartej mili w 17 sekund.

Popularność muscle cara wzrosła w latach 60. W tym czasie pojawił się także Pontiac Tempest. Od 1964 do 1965 dostępny był wraz z opcją GTO zawierającą silnik V8 o pojemności 6,5 litra i czterobiegową skrzynię biegów. W 1966 pakiet GTO nie był już tylko dodatkiem, ale stanowił osobny model.

Popularność tego typu samochodów gwałtownie spadła między innymi ze względu na kryzys paliwowy (silniki V8 są wyjątkowo nieekonomiczne). Mimo tego do dziś w pewnych kręgach samochody te są szalenie popularne. Rzadkie modele osiągają zawrotne ceny na aukcjach i są niezwykle poszukiwane.
źródło: wikipedia.pl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
matiz777
User
User



Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Zakrystii

PostWysłany: Czw 15:57, 10 Kwi 2008    Temat postu:

Fajne samochody nie ma to jak muscle cars, wielka moc i piekny wyglad.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pequ
Admin
Admin



Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Czw 15:59, 10 Kwi 2008    Temat postu:

No i to jest w nich najlepsze. A oto niektóre z nich
Pontiac GTO
Plymouth Road Runner, oferowany również w wersji Superbird z charakterystycznym spoilerem i bardziej aerodynamiczną przednią częścią nadwozia zrobioną z plastiku,
Plymouth GTX,
Plymouth Hemi Cuda,
Dodge Challenger,
Dodge Charger,
Dodge Dart,
Dodge Coronet,
Chevrolet Camaro,
Chevrolet Chevelle (i jego wersja pick-up znana jako El Camino),
Ford Mustang,
Shelby GT500.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.motosportforum.fora.pl Strona Główna -> Ogólnie o motoryzacji ;) Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin