Forum www.motosportforum.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Mitsubishi Lancer Evo VIII

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.motosportforum.fora.pl Strona Główna -> Inne samochody
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pequ
Admin
Admin



Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 19:24, 12 Kwi 2008    Temat postu: Mitsubishi Lancer Evo VIII

Evolution VIII został po raz pierwszy pokazany w Europie w czasie 60 targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie we wrześniu 2003 roku. Model ten jest owocem 42 letniej tradycji Mitsubishi w sportach motorowych, wliczając w to pięć tytułów mistrzowskich w Rajdowych Mistrzostwach Świata – czterech zdobytych w kategorii kierowców i jednego w kategorii producentów. Nowy Mitsubishi Lancer Evolution VIII to najbardziej doskonała konstrukcja sportowej wersji Lancera, od momentu debiutu tego samochodu w 1992 roku.
Główne zmiany, które wprowadzono do obecnego modelu obejmują:

- nowy system kontroli poślizgu w zakręcie Super AYC (Active Yaw Control)
- nowa linia nadwozia opracowana przez Olivier’a Boulay, stanowiąca nawiązanie do linii wszystkich modeli produkowanych przez MMC.
- poprawa aerodynamiki wielu elementów nadwozia
- modyfikacje parametrów silnika
- nowa, sztywniejsza konstrukcja karoserii
- zmodernizowane zawieszenie
Lancer Evolution to jedno z najbardziej cenionych aut w rajdowej grupie N (udział w ponad 80 % rajdów na całym świecie). Każda kolejna "ewolucja" stanowi doskonałe połączenie cech, jakie posiadają samochody seryjne i rajdowe konstruowane przez Mitsubishi Motors.
Mitsubishi Lancer Evolution VIII - Mitsubishi Od 2004 roku Evolution VIII po raz pierwszy jest dostępny w całej Europie z nową fabryczną homologacją oraz pełnym pakietem gwarancyjnym - takim samym, jaki przewidziany jest dla wszystkich innych modeli w sieci dealerskiej Mitsubishi na świecie.

Lancer Evolution VIII napędzany jest zmodyfikowaną 2-litrową, 16-zawodową jednostką napędową Mitsubishi DOHC z czterozaworową głowicą, dwoma wałkami rozrządu, turbosprężarką i intercoolerem. Silnik nosi fabryczne oznaczenie ECI-MULTI 4G63. W europejskiej specyfikacji rozwija moc 195 kW ( 265 KM) przy 6,500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 355 Nm (36.2 kg-m) przy 3,500 obr/min.
Nowa konstrukcja turbosprężarki pozwoliła na optymalne wykorzystanie mocy w zakresie najczęściej wykorzystywanych obrotów: 3,000/4,000 obr/min. Pozwala to na osiąganie znakomitych przyspieszeń na poszczególnych biegach:

- 30 - 70 km/h (3 bieg): 5,2 sek.
- 60 – 100 km/h (4 bieg): 5,6 sek.
- 120 – 140 km/h (5 bieg): 4,4 sek.
źródło: motonews.pl

Kolejne autko z tych "wspaniałych" przez duże "w". Cud, miód i malina... Wielki konkurent Subaru WRX STi Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.motosportforum.fora.pl Strona Główna -> Inne samochody Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin